2012. május 12., szombat

London...

Szóval, London. 
Londonban először tavaly januárban voltam, ez volt az első alkalom, hogy onnan repültem haza szabira. Visszafelé volt pár órám, mert a busz csak délután indult, így bóklászhattam egy kicsit a városban. Persze ez a pár óra nem sokra elég, de azért láttam ezt-azt.
Lutonból a Victoria pályaudvar hátához vitt a busz, innen nem messze van a buszpályaudvar, ami, minő véletlen, szintén a Victoria névre van keresztelve. A buszpályaudvaron beraktam a csomagmegőrzőbe a nagytáskát és nyakamba vettem a várost. A Buckingham Palace Roadon indultam el, mert reméltem ez elvisz a palotához. Az idő az tipikusan angol és londoni volt - bár januárban jártunk, nem volt nagyon hideg és természetesen esett az eső.
A Victoria Coach Station

A Victoria Place

Valami fémizé

A tető

A Victoria vasútállomás belseje

Induló-érkező vonatok

Jegypénztár - itt látszik az eredeti fal
A Victoria Station mellett haladtam, bekukkantottam az állomásra is, majd továbbmentem a Buckingham Palace felé. Nemsokára már a hátsó kerítés mentén gyalogoltam, itt nem sok látnivaló volt, de azért népes csoportok vonulgattak mindkét irányba.
A Buckingham Palace Road egy részlete

Rent a biciklik

Sarki presszó

A palota egyik hátsó bejárata

A sok kis kiváncsi!

A királyi család csecsebecséi
Mikor a Buckingham Palacehoz értem, már volt ott pár ember a kapuknál és a kapuk előtti téren. Nem lehetett bemenni, valami rendezvény miatt, minden tele volt rendőrrel. Itt egy kis időt eltöltöttem, míg csináltam pár fényképet.
Az egyik oldalbejáró

A Queen Victoria Memorial

Fotózkodás

A főbejárat

Látjátok, mi itt vótunk

Egy ilyen kaput tennék a vidéki kúriámhoz

Unikornis az oszlopon

Innen már látszik a Big Ben

A brit oroszlán
A Buckingham Palace

Viktória királynő
Lovas testőrök

Palotaőr

A St. James's Parkban ebédszünetet tartottam, majd a Birdcage Walkon át a Great George Streetre értem. Itt van többek között a Kincstár épülete is, innen már látszik a Westminster és a Parlament.
St. James's Parki kilátás
Birdcage Walk

Parliament Square, lámpákkal
Egy kis egyszerű homlokzatdísz

A Westminster Abbey

Bejárat az apátságba
A főkapu
Az apátságba 16 font volt a belépő (három üveg bor!), így azt most kihagytam, de mellette van a St. Margaret's Church, ahova be lehet szabadon menni, itt csináltam pár fotót.
St. Margaret's Church főhajó az oltárral

A baloldali rész az orgonával

Az oltár

A jobboldali rész

St. Margaret
A templomból kijőve a Parlament felé vettem az irányt. Minden tele volt turistákkal, főleg ázsiaiakkal, azért itt is hallottam oroszul beszélőket. A Parlamentnél a Big Ben felé fordultam, majd a Westminster Bridgre. A híd másik végén már nem volt kedvem messzebb menni, átszaladtam a bal oldalra és visszafordultam. Elmentem a Parliament Streetig, azon át pedig a Whitehallra.
A Parlament tornya

The House of Parliament

Parlamenti tető és a Big Ben

Keritésdísz

London Eye

A Temze
A Parlament a Temze felől
Még egy kis Parlament

A Big Ben a Westminster hídról
Hangulatos étterem

Ellenfény

A Vörös Oroszlán
Whitehall
A Whitehallon van a lovastestőrség főhadiszállása, meg egy más csomó kormányzati épület, de ezeket nem nagyon nézegettem, mert már eléggé fáradt voltam és még el akartam menni a Trafalgar Squarere. Mikor odaértem, meglepett, hogy eléggé kis térről van szó, bár nagy Nelson-emlékmű áll rajta. 
A lovastestőrség rezidenciája

A morc testőrló
Innen már látszik Nelson

A Trafalgar Square, ahogy a Whitehall felől jövünk
Lámpák
Szökőkút, erős szélben

Sellők és delfinek

The National Gallery

Felix Leo

Óratorony

Pepecs hobbi

Hátsó nézet
A Trafalgar Squaret az Admirality Archen keresztül hagytam el, majd a Mallen elmentem a Buckingham Palace-ig. Onnan már szinte otthonosan érezve magamat a Buckingham Palace Roadon végigmenve elértem a buszpályaudvart. 
Innen háromkor indult a buszom Edinburghba, ahová éjfél után érkeztem meg. Kifáradtam, de azért legalább egy kicsit láttam Londont.
Az Admirality Arch
A Viktória pályaudvar oldalsó homlokzata
Régi és új találkozása a Viktória pályaudvarnál

Házak a Buckingham Palace Roadon

Étterem a pályaudvarnál




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése