2012. május 3., csütörtök

Egy kis jóidő

Ma nagyon szép napunk van! Nem nagyon gyakori, hogy már második napja napsütéses, meleg az idő. Nemrég még fagyott éjjel.
Délután erőt vettem a lustaságomon és kimozdultam a szobából. Csak itt a környéken bóklásztam. Van a golfpályák mögött egy domb, amelyen bárányok legelnek, annak a tetején áll egy rom, valami régi házé. Már legalább három éve akartam közelebbről megnézni. Most megtettem. 
Amúgy holnapra már esőt jeleznek és éjszakára -4 fokot. Így még időben tettem meg a sétát.
A hotel mellől elindulva át kell vágni az első két pályán, hogy megközelítsük a dombot.
Az első lyuk

A hotel az első green felől nézve

A második lyuk

Cardronai tájkép

A golfpálya
Amikor elértünk ide, egy kis tornamutatvány következik: át kell mászni egy keritéskapun, onnan már egy régi aszfaltút visz a domb közelébe. Erre még nyuszikkal is szoktam találkozni, de akárhogy is hívom őket vacsorára, még egyik sem jött. Pedig szeretem a nyúlpaprikást.
A rom...

...és a barikák

Délutáni szieszta

Mivel a kedves barik pont azon az oldalon voltak, amelyen én, kénytelen voltam kerülővel megközelíteni a romos házat. Nem tudom mikor építhették, de nem mostanában, az biztos.
Egyre közelebb


A falban még virágok is nőnek

Ilyen a szálloda a dombtetőről

A kilátás jó az ingatlanról

Kukucs!

A bejárat

Kilátás
Miután körbejártam a romot, elnéztem még a domb Tweed felőli oldalára.
A Tweed

Az "udvar"

Glentress

A domb Tweed felőli oldala

Felhők

Egy utolsó pillantás
A holtelba visszafelé még elugrottam a Tweedhez egy kis májusi hangulatért.
Rügyeznek a fák

Levélkék

Homokbunkerek

Gyalogos híd

Lustán hömpölyög most a folyó

Csillogó víz

Innen így néz ki a dombtető
Útközben találkoztam két francia lánnyal, itt vannak nálunk gyakorlaton
Ő Manon - szakács

Romane - ő pedig pincérkedik


3 megjegyzés:

  1. megkeresem a romot a gugli mapsen
    http://maps.google.com/maps?q=google+maps+cardrona+uk+golf&hl=en&ll=55.64052,-3.137316&spn=0.003409,0.007027&sll=55.637831,-3.117542&sspn=0.027274,0.056219&t=h&gl=us&hq=golf&hnear=Cardrona,+Scottish+Borders,+United+Kingdom&fll=55.640344,-3.137316&fspn=0.003409,0.007027&z=17

    szép vidék.

    VálaszTörlés
  2. A kéglit egyébként Horsburgh Castle-nek hívják és Sir Simon de Horsbrok építette valamikor a 13. században. Egy darabig Edward király (fakó lótulajdonos) ellen is háborúztak aztán egy cseles mozdulattal oldalt váltottak. A 16. századtól aztán lecsúszott a család, egy William nevű rokon egész a vérpadig vitte. A 17. században tovább züllöttek, egyesekből politikus lett, beköltöztek Edinburgh-ba és az ingatlant romos látványosságként hasznosítják azóta. Romantikus hely. Tiszta hegylakó feeling..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. Én nem néztem ennyire utána. De tök jó a sztori.

      Törlés